Tamara Maksić: Pančevo je grad kretanja – kako nam kvalitetan saobraćaj čuva kvalitetno vreme?
Efikasan, kvalitetan, ali i pristupačan javni prevoz je uslov uspešnog funkcionisanja Pančeva. Treba istaći da takav javni prevoz ima ključnu ulogu u zaštiti životne sredine! Zeleno-levi front se zalaže da gradski prevoz bude dostupan svim građanima i građankama Pančeva.
Netransparentno i štetno javno-privatno partnerstvo koje je Grad Pančevo potpisao sa “Pantransportom” bilo je samo uvod u monopolistički odnos ovog prevoznika kako na teritoriji opštine Pančevo, tako i na relaciji Pančevo – Beograd. Posledica toga jesu i najskuplje cene lokalnog javnog prevoza u Srbiji, kao i izmeštanje glavne autobuske stanice. Zeleno-levi front se protivi takvoj odluci; kroz institucionalnu borbu osiguraćemo reviziju ne samo ovog, već i svih štetnih ugovora. Smatramo da je neophodno reorganizovati plan stajališta, tako da se broj putnika na njima postepeno rasterećuje, naročito u periodu saobraćajnih gužvi. Inicirali bismo dogovor sa beogradskom, gradskom upravom u cilju ponovnog uspostavljanja BG voza, kao i mogućnost produženja beogradske linije 108 do vodne zajednice.
U prilog smanjenju zagađenja vazduha u Pančevu izgradili bismo butan stanicu i time omogućili čistiji javni prevoz sa svim autobusima na butan gorivo. U skladu sa svojim levim politikama i brizi o smanjenju društvenih i ekonomskih nejednakosti, omogućili bismo subvencionisane karte za učenike, studente, penzionere sa najnižim primanjima, socijalno ugrožene pojedince i nezaposlena lica sa invaliditetom.
Pančevo ima idealne preduslove za svakodnevno kretanje biciklom.
– Rekonstruisaćemo i osposobiti postojeće biciklističke staze adekvatnim materijalom i obeležjima.
– U planu nam je širenje biciklističke gradske mreže.
– Proširenjem trotoara u glavnim ulicama stvorili bismo prostor za nove bezbedne biciklističke staze.
– Sav prihod od naplate parkinga usmerićemo u poboljšanje javnog prevoza, ali i razvoj sistema javnih bicikala, kao i ostalih mera održive, urbane mobilnosti.
– Unapredićemo parkirališta i spremišta za bicikle, uvođenjem urbanističkih propisa koji će obavezati investitore da izgrade prostorije za ostavljanje bicikala.
– Osnovaćemo stanicu sa javnim biciklima i električnim trotinetima, čije korišćenje će biti dostupno našim sugrađanima i sugrađankama.
– Radićemo na poboljšanju opšte bezbednosti u saobraćaju kako bismo omogućili porast ljudi koji se odlučuju za bicikl kao prevozno sredstvo.
Kretanje pešaka ne sme biti zanemareno. Da bi se roditelji sa decom, đaci nižih razreda, osobe sa invaliditetom i starija lica bezbedno i olakšano kretala, mora se rešiti problem bahatog parkiranja koji u našem gradu postaje sve izraženiji. Isto važi i za odlaganje građevinskog materijala na trotoare i prilaze tokom izgradnje zgrada u novijoj investitorskoj eri.
Zeleno-levi front se zalaže za stvaranje gradske sindikalne taxi službe, jer smatramo da to u velikoj meri olakšalo vozačima sa ugovornom obavezom sa trećim licem pravo na socijalnu, zdravstvenu i radnu zaštitu.
Naposletku, Zeleno-levi front smatra da se Pančevo već po broju vozila u gradu svrstava u red gradova koji moraju imati parking garažu. Dobrom koordinacijom navedenih ideja, mera i projekata, njihovom implementacijom od strane stručnjaka u ovoj oblasti, Pančevo može postati grad kvalitetnog saobraćaja, što obezbeđuje sigurnu, bezbednu i efikasnu mobilnost ljudi u njemu. Zeleno-levi front ima viziju za takvo kretanje stanovnika Pančeva i svih koji u njega dolaze.
Objavljeno: 15.02.24.