Što se kockarnice više reklamiraju, to je više patoloških kockara
Naučne studije pokazuju da postoji direktna veza između reklamiranja i raprostranjenosti bolesti zavisnosti od kocke. Ovo je jedan od razloga zašto je Zeleno-levi front u Narodnoj skupštini predložio izmene zakona kako bi se u potpunosti zabranilo reklamiranje kockarnica, kladionica, slot klubova i svih drugih igara na sreću jer ostavljaju ogromne štetne posledice po naše društvo.
Prema procenama, više od 300 hiljada građana Srbije ima problem sa zavisnošću od kocke. Svaka deseta osoba koja se povremeno kladi, razvija neki stadijum zavisnosti od kockanja. Posebno su osetljivi mladi i siromašni, što dodatno povećava štetnost po društvo.
Naučne studije koje su uzele u obzir preko 1000 istraživanja, članaka i knjiga na temu veze između oglašavanja i bolesti zavisnosti od kocke došle su do nedvosmislenog zaključka: Postoji jasna veze između oglašavanja i raprostranjenosti bolesti zavisnosti od kocke. Posebno se jasno ova veza uočava kod mladih i kod socijalno ugroženih grupa. Upravo je ova činjenica – ova naučno potvrđena istina, navela više zemalja da pođu putem potpune ili vrlo agresivne zabrane oglašavanja igarana sreću. Ovde se u poslednje vreme ističu Holandija, Nemačka, Italija, Poljska itd.
ZLF podneo predlog zakona o zabrani reklamiranja igara na sreću!
Zeleno-levi front (ZLF) je u Skupštini Srbije podneo prvi u nizu Predloga zakona o izmenama Zakona o oglašavanju, kojim se upodobljava način reklamiranja kockarnica i kladionica, izjavila je poslanica ZLF Biljana Đorđević.
Ona je na konferenciji za novinare istakla da su brojne naučne studije pokazale direktnu vezu između reklamiranja kockanja i razvoja patološkog kockanja, zbog čega je najefikasnija mera mnogo restriktivnije regulisanje oglašavanja kockanja.
Srbija ima jedan od najliberalnijih zakona o oglašavanju igara na sreću koji ne ograničava reklamiranje, osim maloletnicima. Reklame za kockarnice su praktično svuda. One dominiraju javnim prostorom na ulicama i trgovima. Obraćaju nam se sa bilborda, sa TV ekrana, sa nacionalnih frekvencija, iz novina, sa sajtova. Kockarnice i kladionice praktično su preuzele u potpunosti svet sporta, sponzorišu čitava nacionalna prvenstva, klubove, reprezentacije i velika svetska ili evropska prvenstva, pa čak i našu olimpijsku reprezentaciju! Najtraktivnije programe zatrpavaju sa svojim porukama, a našli su i način da se obrate i najmlađima, maloletničkoj populaciji preko donacija sportskih terena osnovnim i srednjim školama.
Imajući u vidu činjenicu da Srbija spada u države sa najliberalnijim odnosom prema kockanju, da njeno društvo sve više snosi teret štetnih posledica poroka kocke, kao i da relevantna naučna istraživanja jasno ukazuju na vezu između reklamiranja i njegove rasprostranjenosti, naročito među mladima i socijalno ugroženima Zeleno-levi front je predložio izmene Zakona o oglašavanju koje predviđaju potpunu zabranu reklamiranja kockarnica, kladionica, slot klubova i sl.
Objavljeno: 15.07.24.