Sportski prenosi RTS-a kao jedna velika reklama za kladionice

Zeleno-levi front smatra da su sportski prenosi na svim televizijama, a posebno na RTS-u, postali jedna velika reklama za kockarnice i traži zabranu njihovog reklamiranja. U reklamnim blokovima na Evropskom prvenstvu u fudbalu, skoro svaka druga reklama je bila za igre na sreću. Sa druge strane, naučne studije su dokazale da što se kockarnice više reklamiraju, to je više patoloških kockara. Zbog toga smo u skupštinsku proceduru predali izmene Zakona o oglašavanju koje predviđaju potpunu zabranu reklamiranja igara na sreću. 

Ukoliko za primer uzmemo upravo završeno Evropsko prvenstvo u fudbalu, možemo videti da je celokupno naše društvo, uključujući i maloletnike, izloženo temeljnoj propagandi priređivača igara na sreću. Naime, više od polovine svih reklama bilo je posvećeno na RTS-u  kockarnicama, ruletima, slot mašinama ili kladionicama. Promovisanje ovakvog vida ponašanja koje izaziva ozbiljne bolesti zavisti, rastura porodice i uništava živote je na primer za vreme utakmica reprezentacije Srbije videlo preko 2 miliona gledalaca. Prema procenama, više od 300 hiljada građana Srbije ima problem sa zavisnošću od kocke i da svaka deseta osoba koja se povremeno kladi, razvija neki stadijum zavisnosti od kockanja jasno je da reklamiranje igara na sreću štetno utiče na naše društvo.

Naša reprezentacija, igrači pojedinačno, selektor, stručni analitičari poput Radeta Bogdanovića koji se u sklopu prenosa, svako veče pojavljuje u domovima milionskog auditorijuma, postali su maskote i promoteri kladionica. Kladionice su sponzori celih fudbalskih liga, poput Super lige i Prve lige Srbije, Vaterpolo saveza ili Olimpijskog komiteta Srbije. Kladionice su našle način da uđu i u život učenika osnovnih i srednjih škola sponzorišući i bestidno se reklamirajući na sportskim terenima u školama širom Srbije. Sport gleda veliki broj mladih i maloletnika koji su ovime posebno ugroženi.

Sve ovo ostavlja ogromne posledice. Naučne studije koje su uzele u obzir preko 1000 istraživanja, članaka i knjiga na temu veze između oglašavanja i bolesti zavisnosti od kocke došle su do nedvosmislenog zaključka da postoji jasna veze između oglašavanja i raprostranjenosti bolesti zavisnosti od kocke. Posebno se jasno ova veza uočava kod mladih i kod socijalno ugroženih grupa.

Pozivamo građane da potpisom podrže ove izmene zakona kojima se zabranjuje reklamiranje kockarnica.

POTPIŠI PETICIJU

Objavljeno: 16.07.24.

Podeli vest!

Pročitaj i ovo: