Odluka Šapića o ukidanju trolejbusa je nestručna i besmislena
Odluka gradske vlasti o ukidanju trolejbusa, ponovo pokazuje katastrofalno neznanje gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji odluke očigledno donosi prema sopstvenom nahođenju i bez konsultacije sa strukom.
“Nema smisla ukidati postojeći trolejbuski podsistem koji već funkcioniše i menjati ga novim, sa električnim autobusima, jer su troškovi ukidanja i uvođenja novog sistema veći, a učinak isti”, kaže Zoran Bukvić, koordinator ZLF programske grupe za saobraćaj.
“Da je tačno da trolejbusi koče razvoj grada, odavno bi ih ukinuli Rim, Cirih, Atina, Kijev, Prag, Salcburg, Milano i mnogi drugi gradovi u Evropi, i uveli električne autobuse”, dodao je Bukvić.
Trolejbusi su idealni za brdovite gradove kao što je Beograd i bolje funkcionišu na uzbrdicama za razliku od električnih autobusa, posebno u zimskim uslovima. Takođe, trolejbusi ne moraju da se dopunjuju za razliku od električnih autobusa, što omogućava bolji obrt vozila na liniji i povećava fleksibilnost ovog vida javnog prevoza u kontekstu održavanja reda vožnje. Obzirom da već posedujemo električnu mrežu.
Zeleno-levi front smatra da je potrebno da se nabave novi trolejbusi sa baterijom, odnosno autonomijom kretanja, koji bi imali fleksibilnost električnog autobusa da mogu da se kreću bez električne mreže u slučaju potrebe, ali i održivost trolejbusa, jer je potrebno manje toksičnih minerala odnosno litijuma za baterije, što ih čini i ekološkijim i energetski efikasnijim.
Objavljeno: 26.12.24.