Nastavak privatizacije javnog prevoza – još jedan koruptivni posao gradske vlasti SNS-a i SPS-a
Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za ustupanje linija javnog prevoza na potezima 100 i 700, usvojen je od strane Privremenog organa grada Beograda ekspresno na telefonskoj sednici, iako su nadležnosti Privremenog ograna isključivo neodložni poslovi u vezi sa normalnim funkcionisanjem grada. Ovaj posao u trajanju od 10 godina, vredan je više od desetina miliona evra.
Detaljnim uvidom u analizu ovog javno-privatnog partnerstva koja predstavlja osnov za budući tender kojim će se privatnim prevoznicima ustupiti potez 100 i potez 700 gradskog prevoza, nije bilo moguće naći obrazloženje zašto se uopšte pribegava privatizaciji.
U poslednjih nekoliko godina se na tenderu u gradu Beogradu pojavljuje samo jedan ponuđač, što je i ovde slučaj, što implicira da je tender unapred dogovoren, a da je ostalim potencijalnim ponuđačima kroz same uslove poslata poruka da ne ulaze u takmičenje za taj posao.
“Poenta tendera je da imamo konkurenciju, jer kada imate šta da izaberete, onda je kvalitet bolji, a i cena može biti povoljnija. Sa druge strane, kada se unapred zna ishod i da konkurencije nema, svaki privatnik će težiti da maksimalizuje profit i ponudiće maksimalnu cenu. To utiče da građani pretplate uslugu i dobiju loš kvalitet, pa tako možemo videti da su autobusi nebezbedni, često se samozapaljuju i nažalost smo imali i smrtni slučaj jer je sa točka privatnog prvoznika na liniji 78 otpao točak”, izjavio je Zoran Bukvić, koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta.
Zeleno-levi front ističe da su jedina rešenja za saobraćajne gužve u Beogradu: sređivanje javnog saobraćaja, ulaganje u GSP, optimizacija postojećih i uvođenje novih linija, širenje mreže žutih traka i opsežno ulaganje u šinske sisteme i BG voz, što nudimo kroz plan “Od kuće do posla za 30 minuta”.
Objavljeno: 01.04.24.