Koliko još ljudi treba da strada u javnom prevozu da bi se nešto promenilo?
Zbog katastrofalnog stanja u javnom prevozu Zeleno – levi front zahteva smenu Gradskog veća i unapređenje standarda bezbednosti i održavanja vozila GSP-a. Posledice nemarnog odnosa prema javnom prevozu su da nam autobusi gore, otpadaju im točkovi, izazivaju sudare, prepolovljavaju se u vožnji, ljudi se povređuju i čak stradaju, a materijalna šteta se meri i milionima.
“Bezbednost vozila gradskog prevoza je nikad manja, a jedino oko čega se gradska vlast brine je kako još više da napuni partijske džepove kroz sumnjive tendere i nameštenu privatizaciju javnog prevoza. Zato zahtevamo razrešenje članova Gradskog veća, zahtevamo da odgovorni podnesu političku i moralnu odgovornost zbog nemarnog i nestručnog upravljanja, ali i još važnije zbog svakodnevnog ugrožavanja bezbednosti građana.” – izjavila je šefica odborničke grupe ZLF/PSG-a Natalija Stojmenović.
Sekretarijati koji bi trebalo da se brine o održavanju, ispravnosti i bezbednosti vozila se umesto toga bave samo privatizacijom javnog prevoza. Sistem funkcioniše za sumnjive tendere i štetne ugovore dok se kvalitet i bezbednost javnog saobraćaja svakog dana smanjuje.
“Pored odgovornosti nadležnih, zahtevamo češće tehničke preglede, terenske obilaske pogona, redovne javne izveštaje o stanju voznog parka privatnika i GSP-a kao i redovan inspekcijski nadzor vozila.” – izjavio je odbornik Dušan Pavlović i poručio da grad Beograd kao pružalac usluge građanima, može i mora da zahteva poštovanje i postavljanje većih standarda u javnom gradskom prevozu, a ne da Aleksandar Šapić prebacuje svu odgovornost na MUP i saobraćajnu policiju.
Objavljeno: 06.09.24.