„Grad ima mehanizme da različite loše stvari sankcioniše. Da raskine ugovor, na primer, sa prevoznicima koji ne rade dobro, a da svakoga dana građani prijavljuju probleme u gradskom prevozu. Što se tiče tragedije koja se dogodila, prvo treba izjaviti saučešče porodici, i videti ko je odgovoran za to što se desilo. Međutim, sve što se desilo i što se dešava je zbog korupcije, pa se postavlja pitanje – koliko košta ljudski život? Korupcija koja endemski izjeda nađe društvo utiče da imate ljude, koji zbog kupljenih diploma ne znaju da rade svoj posao, pa čak je i gradonačelnikov doktorat pod znakom pitanja. Jednom rečju, nestručni ljudi obavljaju važne poslove“, rekao je u emisiji Dan uživo Dobrica Veselinović.
On navodi da se reč „odgovornost“ izubila u političkom životu u Srbiji, iako se zna ko bi koga trebalo da kontroliše.
„Privatne prevoznike kontroliše grad, i naravno da Sekreterijat za prevoz snosi odgovornost za sve što se desi u javnom prevozu. U pitanju je kontinuirani nemar. U Beogradu postoji problem sa svim linijama 500 na kojima se autobusi bukvalno raspadaju. I uzrok svega je, opet, korupcija. Jer se to pušta da tako bude, uvek, kada je u pitanju neko blizak SNS ili kome god, i onda naravno da postoje posledice na život ljudi“, navodi Veselinović.
Ozbiljan problem u javnom prevozu u Beogradu, koji građane košta 300 miliona evra godišnje, kaže Veselinović je taj što se GSP namerno godinama urušava.
„Prosečna starost tramvaja u glavnom gradu je 42 godine, i za 10 godina vladavine SNS nije nabavljen nijedan novi. Trolejbusi su u proseku stari 15 godina, ni od njih nijedan novi nije nabavljen. Sada imamo najave da će se cele autobuske linije ustupati privatnicima koje niko ne kontroliše, jer GSP nema dovoljno autobusa. Tako ćemo opet dobiti lošu uslugu i tragične posledice“, istakao je Veselinović.
On kaže da je problem počeo još devedesetih kada je, zbog lošeg stanja u Beogradu, posegnuto za privatnim prevoznicima.
„To je počelo tada, i umesto da se to posmatra kao intervntna mera i da se u međuvremenu podiže kvalitetan sistem javnog prevoza, kod nas se upravo suprotno radilo. Sve više linija se ustupalo privatnicima, a u isto vreme nije bilo kontorle, kazni jer je, naravno, u pitanju opet korupcija“, objasnio je Veselinović.
Član Privremenog organa za Grad Beograd Dobrica Veselinović je naveo i da još nije poznato koliko iznosi naplata karata po novom sistemu, za koju je Aleksandar Šapić govorio da je mnogo bolja, a da kada je reč o privatnicima koji učestvuju u javnom prevozu, da su oni plaćeni po prevezenom kilometru.